نوشته شده توسط : classic


2017-7-7f62019c-6055-4189-8b81-c1c4f8c5a011-638ba0a4495859f4e0c24a84 (750×500)

مرسدس‑بنز کلاس‑ایکس (Mercedes‑Benz X‑Class) نخستین تلاش ستارهٔ ‌سه‌پر برای ورود به بازار پیکاپ‌های سایز متوسط بود که در تابستان ۲۰۱۷ معرفی و از اواخر همان سال در اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و استرالیا به فروش رسید. این خودرو بر بستری مشترک با نسل آن زمان نیسان ناواره/فرانتیر و رنو آلاسکان ساخته شد، اما مرسدس برای متمایز کردن محصول خود نه‌تنها بدنه و کابین را بازطراحی کرد، بلکه تنظیمات شاسی، سیستم تعلیق و عایق‌کاری صوتی را نیز ارتقا داد تا سواری و سکوتی درخورِ نشان لوکس خود ارائه دهد.

کلاس‑ایکس با سه تریم Pure، Progressive و Power عرضه می‌شد که هرکدام پاسخ‌گوی سطوح متفاوتی از نیاز کاربری، از پیکاپ کاری تا وسیله‌ای لوکس برای تفریحات آخر هفته، بودند. در بخش پیشرانه دو موتور چهارسیلندر توربودیزل ۲.۳ لیتری با توان ۱۶۱ یا ۱۸۷ اسب‌بخار و گیربکس شش‌سرعتهٔ دستی یا هفت‌سرعتهٔ اتوماتیک قابل سفارش بود؛ اما برگ برندهٔ واقعی نسخهٔ X350d بود که با یک شش‌سیلندر V شکل ۳ لیتری توربودیزل ۲۵۴ اسب‌بخاری و سامانهٔ چهارچرخ‌متحرک دائمی 4MATIC، شتاب صفر تا صد حدود ۷.۹ ثانیه‌ای برای این پیکاپ دو دیفرانسیل فراهم می‌کرد.

با وجود کیفیت ساخت بالا، تجهیزات رفاهی فراوان و نشان مرسدس‑بنز روی جلوپنجره، کلاس‑ایکس نتوانست انتظارات تجاری شرکت را برآورده کند؛ قیمت پایهٔ بالاتر از رقبا، هم‌پوشانی با گزینه‌های ارزان‌تر در خانوادهٔ ناواره/آلاسکان و فقدان حضور در بازار حیاتی ایالات متحده سبب شد فروش جهانی از سقف حدود ۱۶,۷۰۰ دستگاه در سال فراتر نرود. سرانجام مرسدس‑بنز در مه ۲۰۲۰ پایان تولید کلاس‑ایکس را در کارخانهٔ بارسلون اعلام کرد، و این پیکاپ تنها پس از سه سال حضور، جای خود را به برنامه‌های دیگر برند داد.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1404 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: